پر بازدیدترین‌ها

سهم بعضی  مدارس  ابتدایی  روستایی اداره آموزش وپرورش دلفان  از امکانات ورزشی( حتی یک توپ) صفر می باشد.

يک توپ، يك مدرسه و ديگر هيچ!؟ ورزش در مدارس روستايی، استعدادكشی تمام عيار....؟؟

ورزش در مدارس روستايی هم اکنون در يک توپ فوتبال و فضايی که همان حياط مدرسه است خلاصه شده و به نظر می رسد توقع شکوفايی استعدادهای ورزشی از درون دانش آموزان پرورش يافته در چنين فضايی، انتظاری عبث و بيهوده باشد.  

حتی نيم نگاهی به مدارس نزديکترين روستاها به شهر، تاييد کننده اين نظر است که ورزش در مدارس روستايی تنها در يک توپ فوتبال در حياط مدرسه خلاصه می شود و البته آشکار و مبرهن است که در خصوص روستاهای دورتر از شهر و با جمعيت کمتر اگر نگوييم اين شرايط حداقلی بدتر می شود، دست کم می توان اذعان کرد که بر همين منوال پيش می رود. در بسياری از مدارس روستايی که يک يا دو معلم همه کاره هستند، زنگ ورزش تنها در پرت کردن يک توپ فوتبال به داخل حياط و تحريک ذائقه دانش آموزان به بازی و نه ورزش خلاصه می شود.

 دانش آموزان بدون گرم کردن و بدون داشتن لباس ورزشی و با گذاشتن دو عدد سنگ بزرگ به عنوان دروازه، به دنبال توپ مي دوند و آن‌قدر دويدن را ادامه می دهند تا زنگ ورزش به پايان برسد. اين روند هر روز، هر ماه و هر سال تکرار می شود تا فرايند سرکوب استعداد ورزشی دانش آموزان مناطق روستايی همچنان ادامه داشته باشد.
 

هر چند با توجه به جمعيت کم مناطق روستايی نمی توان ادعا داشت
که برای هر يک از مدارس بايد يک مربی ورزش با تمامی امکانات ورزشی فراهم کرد، اما از سوی ديگر نمی توان انداختن يک توپ (اگر این توپ هم وجود داشته باشد یا امکانات ورزشی در ِآموزش وپرورش دلفان به صورت عادلانه پخش شود) به داخل حياط مدرسه و بازی غير اصولی دانش آموزان آن هم تنها در حوزه ورزش فوتبال به شکل ياد شده را ورزش دانش آموزی تلقی کرد.

کم نيستند دانش آموزان بسيار مستعد و نخبه ، استعدادی که در کوران بی توجهی محو و نابود می گردند.

 انتظار نمی رود که در مدارس روستایی همه تسهيلات ورزشی به منظور انجام فعاليت فيزيکی دانش آموزانی که در قياس با مدارس شهری از جمعيت به مراتب کمتر برخوردارند فراهم شود، اما دست کم می توان سقفی از امکانات را برای آنها تعريف کرد اما باز تکرار می کنیم ضعف در مدیریت  آموزش وپرورش دلفان ،مسئول تربیت بدنی وحتی معاونت پرورشی آن اداره درپخش امکانات ورزشی برای مدارس  به صورت سفارشی انجام می گیرد.


لینک کوتاه :
کد خبر : 26935
ابوالحسن رضائی
خبرنگار و رییس دفتر نمایندگی خبرگزاری اعتلای ایران در شهرستان دلفان و...
نوشتن دیدگاه

رسانه برخط سراسری اعتلای ایران

اعتلای ایران به شماره مجوز 82972 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) كه 2 مهر 1397 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه " اعتلای ایران " نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.