پر بازدیدترین‌ها

 

به گزارش خبرگزاری اعتلای ایران/
دیروز تکلیف تیم های صعود کننده به فینال لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۳ ، ۲۴ مشخص شد و در کمال ناباوری تیم های العین امارات و یوکوهامای ژاپن فینالیست شدند .
 
از قبل این احتمال را می دادیم که تیم های عربستانی و ستاره هایشان به فینال راه یابند و حتی از منطقه شرق آسیا هم انتظاری از یوکوهاما نداشتیم، یوکوهامایی که مثل العین سال ها از دوران اوج خود دور بود اما هر دوی این تیم ها با تمام سختی ها و با لیاقت ممتد به فینال آسیا راه یافتند . جامی که قطعا جام شگفتی آسیایی ها بود .
 
العین امارات
 
 العین با مربی بزرگ خود ، هرنان کرسپو آرژانتینی که در زمان خود از مهاجمین به نام چلسی بود توانست پس از مدت ها راهی فینال شود . کرسپویی که این بار در قامت مربی ، بزرگی خود را نشان داد و با حذف غول های عربستان از جمله النصر و الهلال ، کولاکی عظیم در آسیا به پا کرد . مثل همان زمانی که خود پا به توپ می شد و دروازه حریفان را به آتش می کشید . به هرنان کرسپو و العینی های بنفش پوش امارات ، باید احترام گذاشت .
 آخرین قهرمانی العین در لیگ قهرمانان آسیا  در سال ۲۰۰۳ رخ داد و نکته جالب اینکه فرهاد مجیدی ، بازیکن ایرانی آنوقت العینی ها در آن تیمی که آسیا را فتح کرد حضور داشت . به هر حال باید دید که العین ستاره دوم را کسب می کند یا خیر .
 
یوکوهاما ژاپن
یوکوهاما به سرمربی گری هری کیول ، که در قدیم از مهاجمان نامی استرالیا و لیورپول بود توانست با حذف تیم های قدرتمند شرق ، از جمله بانکوک یونایتد ، شاندونگ و اولسان اچ دی به فینال رقابت ها راه یابد .
تیمی که یکی از سرسخت ترین تیم های این فصل آسیا بود و بار ها و بار ها توانست معجزه وار به مراحل بعدی راه یابد . تیمی که ده نفره شد اما باز هم از پا نیفتاد و با شکست اولسان ، حریف العینی ها در فینال شد . قطعا تقابل هری کیول ، مربی نامی یوکوهاما ، با هرنان کرسپو آرژانتینی، جذاب و دیدنی خواهد بود . 
قابل ذکر است که یوکوهاما تا به حال نتوانسته است لیگ قهرمانان آسیا را فتح کند و باید دید که جام زرین آسیا به کدام تیم خواهد رسید .
 
پیش بینی شما از فاتح آسیا
العین یا یوکوهاما ؟
 
لینک کوتاه : cc17c
کد خبر : 26634
مانی امیری
خبرنگار و عضو سرویس ورزش و جوانان خبرگزاری اعتلای ایران
نوشتن دیدگاه

رسانه برخط سراسری اعتلای ایران

اعتلای ایران به شماره مجوز 82972 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) كه 2 مهر 1397 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه " اعتلای ایران " نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.